Klachtenprocedure
Mocht u ondanks onze inspanningen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn niet tevreden zijn, dan kunt u een klacht indienen.
Wij waarderen het zeer als u uw klacht eerst met de huisarts bespreekt. Als uw huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan de huisarts niets ondernemen om uw klacht op te lossen. Ook een klacht over de praktijkassistente of de waarnemer kunt u met de huisarts bespreken. Hoe eerder u dit bespreekt, des te eerder kan aan een oplossing worden gewerkt.
Lukt dat niet, dan is bemiddeling door een onafhankelijke klachtenfunctionaris mogelijk. Biedt ook dat geen oplossing, dan volgt bemiddeling en desnoods een bindend oordeel van een geschillencommissie. Huisartsenpraktijk de Noot is aangesloten bij de landelijke geschilleninstantie Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Deze is in te zien via de volgende link (dan klikken op pdf lezen)
De Klachtenregeling heeft tot doel:
- een effectieve en laagdrempelige opvang en afhandeling van onvrede en klachten te bieden, gericht op het oplossen van de klacht;
- bescherming van de rechtspositie van de klager door een procedure voor opvang, bemiddeling en behandeling van klachten te bieden;
- het zo nodig bevorderen van herstel van de (behandel)relatie op basis van wederzijds vertrouwen;
- de kwaliteit van de huisartsenzorg te bevorderen.
Mocht u er niet uit zijn gekomen met uw huisarts en gebruik willen maken van de klachtenprocedure dan kan dat via de volgende link.
Wij hopen natuurlijk dat dat niet nodig is.
Publicatiedatum: 14-10-2020