Triage
Met behulp van triage kan bereikt worden dat een patiënt de juiste zorg krijgt op het juiste moment en bij de juiste hulpverlener (assistente/ huisarts/ huisarts in opleiding).
Het doel is om de praktijk efficiënt te laten functioneren en de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Als u opbelt voor een afspraak zal de assistente vragen naar de reden waarom u een afspraak wilt maken: ‘Kunt u in het kort vertellen wat er aan de hand is?’ Het gaat er niet om dat de assistente een diagnose stelt, maar dat zij in kan schatten of zij zelf de vraag kan beantwoorden, of er spoed bij is en wat voor soort afspraak het beste voor u is. Er zijn verschillende mogelijkheden:
- De assistente geeft u zelf een advies, dit advies wordt altijd nabesproken met de huisarts
- Zij vraagt de huisarts u even terug te bellen.
- Zij maakt een afspraak voor een consult bij de huisarts of de huisarts in opleiding
- Zij maakt een afspraak voor een consult bij de assistente
- Zij maakt een afspraak voor een visite
U kunt, indien nodig, altijd op dezelfde dag terecht. Mocht er geen haast bij zijn dan kan de assistente u soms het voorstel doen later in de week te komen. Mocht u meerdere dingen willen bespreken, dan kan de assistente een dubbele afspraak voor u maken. Het beoordelen van uw vraag of klacht gebeurt op basis van de NHG- triagewijzer. Onze doktersassistenten worden hiervoor regelmatig nageschoold.
Publicatiedatum: 14-10-2020